pondělí 26. srpna 2013

Pleteno-háčkovaná volánková sukýnka

Děkuji za ZDROJ



Sukýnka je pletená/háčkovaná přízí Daniela a kanýrek je volánková příze Argentina.

Na úvod návodu bych ráda uvedla, že nápad to není můj, ale inspirací mi byla volánková sukýnka paní Silvie Pilařové (silviapilarova) ID 396698 A jelikož volánkových šál už máme dost, zkusila jsem volánkovou přízi uplatnit i jinak.

Ačkoliv jsem v životě nic neupletla, nedalo mi to a vzala jsem do rukou jehlice, že to tedy zkusím ..... Nahodila jsem odhadem 180 ok a pletla 2 hl., 2 obr., a to na výšku sedla 25 řad .... ukončit, po boku sešít nebo sháčkovat (já šila).
Jehlice vyměníme za háček a kolem dokola uháčkujeme očka (filetové háčkování), a to 5 řad (můžete i víc).

Počet nahozených ok a řad berte orientačně, záleží jak velkou sukýnku chcete. Já ji tvořila na dvouletou dceru, ale oblékla ji i pětiletá (ta bude muset mít ale vyšší sedlo a delší kanýrek, aby nevykukoval zadeček.

Vezmeme volánkovou přízi, je jedno jakou, já měla s velkými oky a naháčkujeme odshora do každého připraveného uháčkovaného očka, a to do každé řady. Chtěla jsem kanýr bohatý, ale asi by nebyl problém jednu řadu vynechat.

Ještě je potřeba vyřešit pas, aby sukýnka držela. Já dala do pasu gumu, takže jsem asi 1 cm odshora založila, vznikl tunýlek a tím protáhla gumu.

PS: sedlo nemusí být rozhodně pletené, dá se i uháčkovat z reliéfních sloupků.

ZOBRAZIT POSTUP S VELKÝMI OBRÁZKY

Žádné komentáře:

Okomentovat